top of page

FAQ

  • Hvordan lukker jeg kontoen min?
    Hvis du ønsker å stenge SYB-kontoen din, kan du gjøre det via profilen din i appen. Alternativt ber vi deg sende en e-post til info@shareyourbusiness.com, og vi vil sørge for at kontoen din blir fjernet.
  • Hvordan slÃ¥r jeg av e-post-, tekst- og pushvarsler?
    Du kan endre innstillingene for varsler i systeminnstillingene på mobilenheten. Vi viser til produsentens instruksjoner om hvordan dette gjøres. For å avslutte abonnementet på e-postene våre, kan du klikke på lenken "AVABONNER" nederst i e-posten og følge instruksjonene.
  • Hvordan endrer jeg passordet mitt/hvordan fÃ¥r jeg et nytt hvis jeg har glemt passordet mitt?
    Du kan enkelt endre passordet ditt når som helst i appen under "Min konto"-fanen. Hvis du ikke husker passordet ditt og ikke kan logge på med mobilnummeret ditt, klikker du på "Glemt passordet ditt?"-knappen på påloggingssiden for å motta en e-post med instruksjoner om hvordan du oppretter et nytt passord.
  • Hvem kan se min personlige informasjon?
    Alle brukere på plattformen kan se en brukers navn, profilbilde og deres anmeldelser. Når en klient har akseptert et tilbud fra en fixer, kan begge parter se hverandres kontaktinformasjon, og deretter kontakte hverandre. For mer informasjon om hvordan Share Your Business håndterer brukernes personopplysninger, se vår personvernerklæring. https://www.shareyourbusiness.com/no/privacy-policy
  • Er det RUT & ROT-fradrag pÃ¥ oppdrag i SYB?
    Ja, RUT- & ROT gjelder de fleste av våre oppdrag, men oppdragsgivere og fiksere har selv plikt til å finne ut om RUT- eller ROT-fradrag gjelder for akkurat deres oppdrag, samt be om fradrag til skatteetaten . Rektorer har også plikt til å holde seg orientert om sin RUT & ROT-saldo. Les mer om RUT- og ROT-fradrag på: https :/ /www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/rotochrutarbete.4.2e56d4ba1202f95012080002966.html Finn ut RUT- og ROT-saldoen din på:
  • Fixer
    Mange ulike faktorer, som hvor en person bor og inntekten, påvirker hva de må betale i skatt. Siden hvert enkelt tilfelle er forskjellig, kan ikke Share Your Business gi noen generelle retningslinjer for deklarasjon og skatter. Det er hver brukers ansvar å sjekke hva som gjelder i deres tilfelle. For informasjon om hva som gjelder for deg, vennligst sjekk med ditt lokale skattekontor eller nettstedet. For deg som er i Sverige finner du informasjon om skatt på https://www.skatteverket.se.
  • Rektor
    Regler for skatt på husholdningstjenester varierer avhengig av land. I Sverige trenger ikke klienten å betale skatt eller arbeidsgiveravgift dersom summen for kompensasjon for oppdrag mellom klienten og en fikser ikke overstiger SEK 10 000 under et par kontrakter. Alle brukere er forpliktet til å sørge for at de oppgir og betaler skatt i henhold til gjeldende regelverk. Share Your Business kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle feil i brukernes skatter og/eller erklæringer og mulige straffer. Vi anbefaler at alle som bruker plattformen vår sjekker med skattekontoret sitt hvilke regler som gjelder for dem.
  • Er det virkelig gratis Ã¥ lage et oppdrag?
    Ja! Å lage oppdrag er helt gratis og tar mindre enn ett minutt! Når du har akseptert et tilbud fra en fixer, er beløpet for erstatningen reservert på kortet ditt, men du betaler først når jobben er utført og du er fornøyd med resultatet.
  • Hvordan virker tjenesten?
    Last ned appen eller besøk den via nettet for å opprette profilen din. Først når dette er gjort kan du legge ut annonser! Lag en annonse der du beskriver hva du trenger hjelp med, spesifiser datoer, budsjett og andre forespørsler. Når annonsen er lastet opp sender våre fixere en forespørsel og du velger den som passer deg best. Enkelt som bare det!
  • Hvor lang tid tar det Ã¥ fÃ¥ hjelp fra en fixer?
    Vanligvis mottar kunder tilbud fra fixere innen timer! Dette varierer selvfølgelig avhengig av f.eks. antall tilgjengelige fixere, hvor mye du er villig til å betale, og hvilken type hjelp du trenger, men responstiden er vanligvis kort. Share Your Business vokser for tiden raskt og nye fiksere blir med på plattformen vår daglig.
  • Kan jeg ansette mer enn én fixer for et oppdrag?
    Nei, du kan kun engasjere én fixer per oppdrag. Vi anbefaler derfor at oppdragsgivere har dette i bakhodet når de oppretter oppdrag, og deretter fastsette en godtgjørelse som reflekterer tiden og arbeidet som kreves for å gjennomføre oppdraget.
  • Hvordan kontakter jeg fixeren jeg har valgt for oppdraget mitt?
    Når du har akseptert et tilbud fra en fixer, går du til «Mine annonser og oppdrag»-fanen og videre til den spesifikke oppgaven. Rull ned til du ser fixeren din og profilen deres, og klikk deretter på "Chat". Dere kan nå enkelt kontakte hverandre via SYB-chat.
  • Hvilke typer bud kan jeg forvente fra fixere?
    Dette spørsmålet har ikke noe enkelt svar ettersom oppgavene som er publisert på plattformen vår varierer mye i plassering, kompensasjon og mengden arbeid som kreves for å fullføre oppgaven. Kunder mottar imidlertid vanligvis tilbud som ligger rundt kompensasjonen de oppga ved publisering av oppgaven, med noen unntak.
  • Hvordan betaler jeg for et oppdrag?
    Du betaler enkelt og sikkert for oppgavene dine i appen med kortet du registrerte. Når du har valgt fikser for ditt oppdrag, reserveres beløpet for kompensasjonen på kortet ditt av Share Your Business via vår betalingspartner Stripe. Vi gjør dette for å gi fikseren trygghet på at det er midler til å betale for jobben når den er ferdig. Når fixeren har fullført oppgaven og dere begge har merket den som fullført i appen, frigjøres pengene til fikserens konto hos SYB.
  • Hvor mye bør jeg betale en fixer?
    Dette spørsmålet har ikke noe enkelt svar ettersom oppgavene som er publisert på plattformen vår varierer mye i plassering, kompensasjon og mengden arbeid som kreves for å fullføre oppgaven. Innsendere bestemmer selv hvor mye de er villige til å betale for et oppdrag når de oppretter innlegget og deretter når de velger hvilket bud de vil akseptere. Vi anbefaler alle kunder å gi rimelig kompensasjon for arbeidet som kreves ved å estimere antall timer som trengs for å fullføre oppdraget. En høyere kompensasjon er mer attraktiv for fixere og øker sjansene dine for å få mange bud på oppdraget ditt, og dermed få hjelp raskere.
  • Hva gjør jeg hvis jeg ikke fÃ¥r tak i fixeren min?
    Hvis du har godtatt et tilbud fra en fixer og de ikke har møtt opp for å fullføre jobben, og du ikke får tak i dem, send en e-post til vår kundestøtte, så hjelper vi deg med å finne en ny fixer. Send e-posten din til info@shareyourbusiness.com, så kommer vi tilbake til deg så snart vi kan.
  • Kan jeg være kunde og samtidig akseptere oppdrag?
    Ja! Alle som oppretter en konto hos SYB kan se og lage sine egne oppgaver. Ønsker du å bli fikser og ta imot oppdrag, er det bare å legge til bankopplysningene dine under fanen "Min konto". Ha ID-kort og bankinformasjon klar da dette er nødvendig for å legge til en bankkonto som din kompensasjon for utførte oppdrag skal gå til.
  • Kan jeg avbryte en oppgave jeg har publisert?
    «Ja, i noen tilfeller det er mulig å kansellere et publisert oppdrag. Dette inkluderer om du ikke har mottatt noen tilbud, eller ingen tilbud som du aksepterer, på oppdraget ditt. Hvis du har mottatt bud fra fixere på oppdraget ditt og akseptert et av dem, har du også betalt forskuddsbetalingen. Du kan da fortsatt kansellere oppdraget, men vil ikke få tilbake forskuddsbetalingen. Vi ber derfor deg som oppdragsgiver alltid tenke nøye gjennom et tilbud før du aksepterer det.
  • Hva gjør jeg nÃ¥r oppdraget er fullført?
    Når en fixer fullfører en oppgave, markerer både fixeren og oppgavegiveren den som fullført i appen. Dette gjør du ved å gå under fanen «Mine annonser og oppdrag» til den spesifikke oppgavebeskrivelsen og klikke på «Merk som fullført»-knappen. Dette må gjøres for at fixeren skal få sin kompensasjon for oppdraget. Begge parter får nå også muligheten, og oppfordres sterkt, til å gi hverandre en anmeldelse i appen.
  • Kan hvem som helst bli SYB-fixer?
    Nei. For å bli fixer hos SYB må du være fylt 18 år, ha svensk utstedt ID, svensk mobilnummer og svensk bankkonto. Din ID og bankkonto er verifisert av vår betalingspartner Stripe, og er nødvendig for å foreta sikre overføringer av betalinger for utførte oppdrag.
  • Kan jeg kontakte klienten hvis jeg har spørsmÃ¥l om oppdraget?
    Ja, hvis tilbudet om et oppdrag er akseptert, kan du gå til oppdragsbeskrivelsen under fanen "Mine annonser og oppdrag" for å se oppdrageren. Klikk deretter på "Kontakt", og en ny SMS åpnes i smarttelefonen din med kundens nummer allerede fylt ut. Du kan nå enkelt kontakte klienten via SMS. Vi ber alle våre brukere om å respektere hverandre og deres privatliv. Det er viktig å holde en god tone når du kommuniserer med andre brukere både på og utenfor plattformen vår.
  • Noen tips til hvordan man byr pÃ¥ et oppdrag?
    SYB råder fixere til å bare by på jobber de føler de lett kan fullføre. Vårt rangeringssystem gjør at fixere blir vurdert basert på kvaliteten på arbeidet deres, der en dårlig utført jobb resulterer i en dårlig rangering som kan påvirke om budene dine blir akseptert i fremtiden. Vi anbefaler også at fixere tenker nøye gjennom budet de ønsker å gi på et oppdrag. Et bud som er for høyt kan redusere sjansene dine for å bli valgt for den oppgaven, og et bud som er for lavt kan gjøre at oppgaven ikke er verdt tiden det tar å fullføre. Nøyaktig hvor mye en fixer skal by er derfor et svært vanskelig spørsmål og noe som må vurderes for hvert enkelt oppdrag.
  • Er det en grense for hvor mange oppdrag jeg kan akseptere?
    Nei, det er ingen grense, så lenge du kan fullføre alle oppdragene innenfor den angitte tidsrammen. Husk at vurderingene du mottar fra kunder delvis er basert på hvordan du utfører arbeidet, og å fullføre oppgaven i tide er en vesentlig del av det.
  • Kan jeg avbryte et oppdrag jeg har blitt valgt til?
    Nei, hvis ditt bud på et oppdrag har blitt akseptert av kunden, er du forpliktet til å fullføre oppdraget. Du kan kun kansellere et tilbud på et oppdrag dersom det ennå ikke er akseptert av oppdragsgiver. Med dette i bakhodet er det viktig at du som fikser kun byr på oppdrag du er sikker på at du kan gjennomføre, både tidsmessig og med et godt resultat.
  • Hvordan fÃ¥r jeg betalt for oppdragene jeg fullfører?
    Fixere betales via bankoverføring til kontoen som er registrert i appen. En utbetaling tar normalt 5 - 7 virkedager og starter etter at fixeren har fullført et oppdrag og både oppdragsgiver og fixer er enige om at det er utført. Hver betaling har et gebyr på 5 SEK. Betalinger fra utførte oppdrag holdes trygt av Share Your Business via vår betalingspartner Stripe inntil pengene er utbetalt. Stripe håndterer alle våre betalinger, og gjør det med høyeste sikkerhet. For å lese mer om Stripe, gå til www.stripe.com.
  • Hvor mye av kompensasjonen fÃ¥r jeg beholde som fixer?
    Hvis budet ditt på et oppdrag har blitt akseptert av klienten, vil det være det endelige kompensasjonsbeløpet som registreres i appen. Av dette tar Share Your Business et servicegebyr på 15 %, og du som fixer får beholde de resterende 85 %. For eksempel. hvis erstatningssummen er satt til 1000 SEK, beholder Share Your Business 150 SEK, og du som fikser får 850 SEK.
  • NÃ¥r fÃ¥r jeg betalt som fixer?
    Erstatning for utført oppdrag frigjøres etter at oppdraget er merket som utført av både fixer og oppdragsgiver, og havner deretter på fikserens SYB-konto. Fixere får utbetalt SYB-saldoen sin etter at betalingen er behandlet av vår betalingspartner Stripe. I de fleste tilfeller vil du se pengene dine på bankkontoen din innen 5 - 7 virkedager. Les mer om Stripe på www.stripe.com
bottom of page